BLOG WEBDESIGNDORU BUSINESS HI-TECH LIFE-STYLE RECENZII SI TUTORIALE

Probleme pentru Tesla și proprietarii mașinilor electrice: cum îți poate fi ”spartă” mașina

Probleme pentru Tesla și proprietarii mașinilor electrice: cum îți poate fi ”spartă” mașina

Mașinile Tesla sunt, conform standardelor actuale, unele dintre cele mai moderne vehicule electrice.

Acestea beneficiază de funcții care oferă proprietarilor săi posibilitatea de a-și debloca vehiculul fie cu o atingere a cardului lor special, fie a smartphone-ului lor. Cu toate acestea, având în vedere natura sa practic complet electronică, s-a dovedit în repetate rânduri că Tesla-urile nu sunt complet libere de a fi piratate și sparte de hackeri.

În centrul acestor hack-uri se află singura caracteristică wireless care devine din ce în ce mai greu de trăit fără: conectivitatea Bluetooth.

Nici măcar nu este o eroare

Pentru a demonstra cât de ușor este pentru un hacker să pătrundă într-o Tesla, un cercetător pe nume Sultan Qasim Khan, de la firma de securitate, NCC Group, a conceput un hack care îi permite să deblocheze milioane de Tesla – împreună cu alte câteva dispozitive compatibile cu Bluetooth – chiar și atunci când cardul sau telefonul la care este conectat se află la sute de kilometri distanță. Kicker aici, spune Khan, este că procesul necesită pur și simplu ceva codare creativă și hardware în valoare de aproximativ 100 USD.

Metoda este cunoscută ca un atac releu și, în cea mai simplă dintre descrieri, procesul necesită ca doi atacatori să fie în joc. Conform explicației Ars Technica, primul atacator (A) va trebui să fie în imediata apropiere a Tesla, în timp ce al doilea (B) va trebui să stea în imediata apropiere a proprietarului mașinii și a telefonului. Pentru a debloca vehiculul. Atât primul, cât și al doilea atacator trebuie să aibă o conexiune la internet deschisă, evident, pentru ca datele să poată fi transferate între ei.

Odată ce scena este pregătită, atacatorul 1 va continua să-și folosească propriul dispozitiv compatibil Bluetooth pentru a trimite un semnal către vehicul, în timp ce uzurpă identitatea telefonului adevăratului proprietar. Acest lucru va solicita apoi Tesla să răspundă cu o cerere de autentificare, moment în care A trimite cererea către B, care la rândul său continuă să trimită respectiva cerere către telefonul de autentificare. De acolo, telefoanele proprietarului răspund cu acreditările corespunzătoare, care sunt apoi transmise înapoi către primul atacator prin complicele său.

tesla

Soluția

Din nou, acesta este doar unul dintre multiplele exemple în care hackerii pot obține acces la o Tesla, dar și mai înfricoșător: aceasta este o caracteristică a Bluetooth Low-Energy (BLE) și nu o eroare. Uneori, hackerii nici nu trebuie să lucreze în echipă, pentru a realiza un astfel de atac. Câteodată, tot ce este nevoie este pregătirea în avans, după ce a determinat locația unui Tesla, ar putea să planteze dispozitive de releu în și în jurul mașinii. Apoi, când mașina intră în raza Bluetooth, întregul proces explicat mai sus poate fi repetat, fără a exista un al doilea atacator uman.

O soluție la această problemă, spune NCC Group, este că proprietarii Tesla să dezactiveze complet funcția. O altă soluție, au spus aceștia, este adăugarea unui PIN la procesul de autentificare, pentru un strat suplimentar de securitate, precum și stabilirea unor limite de timp asupra sistemului de intrare, dacă telefonul sau cheia a stat inactiv mai mult de un minut.

Sfinţii Constantin şi Elena, sărbătoriți de ortodocşi, ASTAZI 21 mai. Istorie, tradiţii şi obiceiuri

Sfinţii Constantin şi Elena, sărbătoriți de ortodocşi pe 21 mai

Creștinii ortodocși îi sărbătoresc pe 21 mai pe Sfântul Împărat Constantin cel Mare și pe mama să, Elena, cunoscuți drept cei care au dat libertate creștinismului. Datorită sfinților Constantin și Elena, creștinismul a devenit religie interzisă, jertfele sângeroase au fost interzise, iar duminica a devenit zi de odihnă în Imperiul Roman.

Cine a fost Constantin

Gaius Flavius Valerius Aurelius Constantinus (27 februarie 272 – 22 mai 337), cunoscut ca Sfântul Constantin cel Mare, a fost împărat roman, proclamat Augustus de către trupele sale în data de 25 iulie 306.

Istoricii bisericeşti Eusebiu de Cezareea şi Lactanţiu afirmă că înaintea luptei de la Pons Milvius (Podul Vulturului), din 28 octombrie 312, contra lui Maxenţiu, Constantin a văzut pe cer, ziua, o cruce luminoasă, deasupra soarelui, cu inscripţia „prin acest semn vei învinge”. Noaptea, în vis, i s-a arătat Mântuitorul, cerându-i să pună pe steagurile armatei sale crucea creştină, ca semn protector în lupte. Constantin a câştigat bătălia, iar dovadă a credinţei sale în ajutorul divin este inscripţia de pe Arcul lui Constantin din Roma, păstrată până astăzi, prin care el mărturiseşte că a câştigat lupta „prin inspiraţie divină”.

În ianuarie 313, împăratul Constantin cel Mare emite Edictul de la Milan, prin care creştinismul devine „religie permisă”, alături de altele din imperiu. El ia totodată măsuri în favoarea Bisericii creştine, înlătură din legile penale pedepsele contrare creştinismului, îmbunătăţeşte tratamentul în închisori, uşurează eliberarea sclavilor acordând episcopilor şi preoţilor dreptul de a-i declara liberi în biserici. Protejează prin lege pe săraci, orfani şi văduve, modifică legislaţia privind căsătoria, îngreunează divorţul şi pedepseşte adulterul.

De asemenea, el a atribuit Bisericii creştine casele imperiale de judecată (basilikos oikia), care vor purta în continuare numele de bazilici. Încă din anul 317, a început să bată monedă cu monograme creştine.

Împăratul Constantin cel Mare a declarat, în 321, duminica, sărbătoarea săptămânală a creştinilor, drept zi de odihnă în imperiu, zi în care şi soldaţii asistau la slujbă.

Împăratul şi familia sa au sprijinit repararea bisericilor, dar au ajutat şi la construirea altora mai mari şi mai frumoase la Ierusalim, Roma, Antiohia, Nicomidia, Tyr etc. Totodată, împăratul Constantin cel Mare a construit o nouă capitală – inaugurată la 11 mai 330 -, transformând oraşul Bizantium în oraşul Constantinopol, care timp de o mie de ani va fi capitala creştină a Imperiului Roman. Aici a construit numeroase lăcaşuri de cult printre care Biserica Sfinţiilor Apostoli.

Din dorinţa de a ajuta Biserica, a convocat Sinodul I Ecumenic de la Niceea din anul 325, împotriva ereziei lui Arie. Sub influenţa Sfântului Atanasie cel Mare, Sinodul a proclamat învăţătura ortodoxă despre dumnezeirea Fiului care este „Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat, născut nu făcut, Cel de o fiinţă cu Tatăl, prin care toate s-au făcut” (Simbolul credinţei sau Crezul).

Sfântul Constantin cel Mare a murit în Duminica Rusaliilor, la 22 mai 337, şi a fost înmormântat în Biserica Sfinţii Apostoli din Constantinopol, ctitoria sa.

Cine a fost Elena

Originară, probabil, din Drepanum (numit după aceea Helenopolis), din Golful Nicomidia, se presupune că era fiica unui hangiu. O legendă ulterioară, menţionată de Geoffrey of Monmouth, spune că era fiica regelui Coel, care a căsătorit-o cu Constantius Chlorus I pentru a evita războaiele dintre britanici şi Roma. Constantius Chlorus a divorţat de ea, în jurul anului 292, pentru a se căsători cu fiica vitregă a lui Maximian, Teodora. Constantin, fiul Elenei, a devenit apoi împărat al Imperiului Roman şi, ca urmare a ascensiunii acestuia, ea a devenit o prezenţă importantă la curtea imperială.

Potrivit istoricului Eusebiu, Sfânta Elena a primit botezul în anul 313. Sfânta împărăteasă a fost o creştină foarte evlavioasă sprijinind ridicarea a numeroase lăcaşuri de cult, printre care Biserica Învierii Domnului zidită lângă Sfântul Mormânt, biserica din Ghetsimani, precum şi alte 18 lăcaşuri de cult.

De asemenea, Sfânta Elena a mers la Ierusalim, unde a găsit crucea pe care a fost răstignit Mântuitorul Iisus Hristos. Sfânta Cruce a fost mai apoi înălţată solemn în văzul poporului creştin de episcopul cetăţii Ierusalimului, Macarie I, la 14 septembrie 326. Sfânta Împărăteasă a murit la Roma, în anul 327.

Tradiţii şi obiceiuri în ziua sfinţilor Constantin şi Elena

În România există o serie de obiceiuri şi superstiții în această zi. Din bătrâni se spune că aceia care vor munci pământul în această zi vor avea parte de o invazie a păsărilor dăunătoare.

În această zi nu se lucrează ogoarele, nu se dă cu sapa, nu se plivesc ierburile. Mai mult, în alte zone se spune că aceasta este ziua în care păsările îşi învaţă puii să zboare.

În calendarul popular, sărbătoarea Sf. Constantin și Elena este o sărbătoare a păsărilor de pădure, numită Constantin Graur sau Constantinul Puilor. În această zi, era interzis să se muncească, iar prin odihna de la muncile câmpului, se credea că recoltele nu vor fi mâncate de păsări. Ziua de Constantinul Puilor era ultima zi în care se mai semănau porumbul, ovăzul şi meiul.

În popor se spune că tot ce se seamănă după această zi se usucă. Este ziua în care păstorii hotărăsc cine va fi baci, unde se vor face stânele şi pe cine vor angaja să le păzească pe timpul păşunatului. Se măsoară şi se înseamnă pe răboj laptele de la oile fiecăruia.

De Sfinții Constantin și Elena femeile dau cu tămâie și stropesc cu aghiasmă pentru a alunga duhurile rele și necurate.

Pentru sănătate și bunăstare, în ziua praznicului, unul dintre membrii familiei este bine să ducă la biserică trei bujori îmbobociți, flori de lămâiță, dulciuri făcute în casă și pâine.

Uniunea Europeană apasă pedala pe tranziție: planul pentru a trece pe energie ”verde”

Uniunea Europeană apasă pedala pe tranziție: planul pentru a trece pe energie ”verde”

Bruxelles-ul intenționează să cheltuiască 314 de miliarde de dolari până în 2030 pentru a-și pune capăt dependenței de importurile rusești de petrol și gaze.

Comisia Europeană a anunțat un plan de 210 de miliarde de euro pentru a pune capăt dependenței sale de combustibilii fosili ruși într-un interval de cinci ani și pentru a accelera tranziția la energia verde.

Mișcarea vine în timp ce invazia Ucrainei de către Rusia, principalul furnizor de gaze din Europa, a determinat UE să-și regândească politicile energetice pe fondul preocupărilor acute legate de șocuri de aprovizionare.

Planul european

„Ne ducem ambiția la un alt nivel pentru a ne asigura că devenim independenți de combustibilii fosili ruși cât mai repede posibil”, a declarat președintele Comisiei UE, Ursula von der Leyen, miercuri, la Bruxelles, când a anunțat pachetul, numit REPowerEU.

Moscova furnizează 40% din gazul blocului și 27% din petrolul importat, iar țările UE se luptă să cadă de acord asupra sancțiunilor împotriva acestuia din urmă.

Cursa blocului de a renunța la energia rusă provine dintr-o combinație de acțiuni voluntare și obligatorii. Ambele reflectă disconfortul politic de a ajuta la finanțarea campaniei militare a Rusiei într-o țară vecină cu UE și care dorește să adere la bloc.

O interdicție a UE asupra cărbunelui din Rusia urmează să înceapă în august, iar blocul s-a angajat să încerce să reducă cererea de gaz rusesc cu două treimi până la sfârșitul anului. Între timp, un embargo petrolier propus de UE a lovit un obstacol din Ungaria și alte țări fără ieșire la mare, care își fac griji cu privire la costul trecerii la surse alternative.

Măsurile includ o combinație de legi UE, scheme neobligatorii și recomandări către guvernele din cele 27 de țări membre ale UE, care sunt în mare parte responsabile de politicile lor energetice naționale.

Luate împreună, Bruxelles-ul se așteaptă ca acestea să necesite 210 de miliarde de euro în investiții suplimentare până în 2027 și 300 de miliarde de euro până în 2030, pe lângă cele deja necesare pentru a îndeplini obiectivul climatic al blocului pentru 2030. În cele din urmă, a spus că investițiile vor reduce factura de import de combustibili fosili din Europa.

REPowerEU

„RePowerEU ne va ajuta să economisim mai multă energie, să accelerăm eliminarea combustibililor fosili și, cel mai important, să lansăm investițiile la o nouă scară”, a spus von der Leyen.

Aceste investiții includ 86 de miliarde de euro pentru energie regenerabilă și 27 de miliarde pentru infrastructura cu hidrogen, 29 de miliarde de euro pentru rețelele electrice și 56 de miliarde de euro pentru economii de energie și pompe de căldură.

Comisia a spus că vor fi necesare unele investiții în infrastructura combustibililor fosili – 10 miliarde de euro pentru o duzină de proiecte de gaze naturale și gaze naturale lichefiate și până la două miliarde de euro pentru petrol, care vizează centrul și estul fără ieșire la mare. Țările europene care nu au acces la aprovizionarea non-rusă.

Participanții au afirmat că aceste investiții riscă să blocheze UE în dependența pe termen lung de gazul care emite CO2, agravarea schimbărilor climatice și prețurile ridicate la energie. Comisia a spus că noua infrastructură de gaze ar trebui să poată trece la transportul de hidrogen regenerabil în viitor.

Bruxelles-ul dorește ca țările să finanțeze măsurile folosind fondul UE de redresare COVID-19, care conține peste 200 de miliarde de euro împrumuturi necheltuite.

Comisia va vinde, de asemenea, permise suplimentare pentru piața carbonului dintr-o rezervă în următorii câțiva ani pentru a strânge 20 de miliarde de euro. Unii analiști au avertizat că acest lucru ar putea reduce prețurile carbonului, subminând semnalul prețurilor de a trece la energie cu emisii scăzute de carbon.

Țintă obligatorie

Pentru a conduce planurile, Comisia a propus o țintă mai obligatorie din punct de vedere juridic pentru a obține 45% din energia UE din surse regenerabile până în 2030, înlocuind propunerea sa actuală de 40%.

Astfel, UE ar duce la peste dublarea capacității sale de energie regenerabilă la 1.236 gigawați (GW) până în 2030 și ar fi ajutată de o lege care permite autorizații mai simple pe un an pentru proiecte eoliene și solare. UE a propus, de asemenea, introducerea treptată a obligațiilor țărilor de a echipa clădirile noi cu panouri solare.

Un alt obiectiv ar reduce consumul de energie al UE cu 13% până în 2030 față de nivelurile așteptate, înlocuind propunerea actuală de 9%. UE negociază legi pentru renovarea mai rapidă a clădirilor pentru a folosi mai puțină energie și a spus că acțiuni voluntare, cum ar fi oprirea termostatelor, ar putea reduce cererea de gaz și petrol cu ​​5%.

Țintele obligatorii din punct de vedere juridic necesită aprobarea țărilor și legiuitorilor UE.

Planul UE include o liniuță pe termen scurt pentru aprovizionarea cu gaz non-rus, pentru a înlocui cele 155 de miliarde de metri cubi pe care Europa le cumpără de la Moscova în fiecare an. Se preconizează că cererea de gaz a Europei va scădea cu 30% până în 2030 pentru a îndeplini obiectivele climatice, dar pentru moment, țările se bazează pe combustibil pentru a încălzi casele, a alimenta industria și a produce electricitate.

UE își propune să încheie un memorandum de înțelegere cu Egipt și Israel până la jumătatea anului privind furnizarea de GNL și își propune să sporească aprovizionarea din țări precum Canada și Algeria. Bruxelles-ul va lansa, de asemenea, o schemă pentru ca țările să cumpere în comun gaze pentru a încerca să negocieze condiții contractuale mai bune.

Mașinile electrice și pericolul pentru mediu: cât de ”verzi” sunt acestea, de fapt. (STUDIU)

Mașinile electrice și pericolul pentru mediu: cât de ”verzi” sunt acestea, de fapt

Mașinile electrice au crescut în ultimii ani. Mai mulți oameni trec să își reducă emisiile și să fie mai ecologici. Odată cu vehiculele electrice care devin disponibile cu autonomie mai mari, chiar și scepticii EV devin electrice.

În întreaga lume, guvernele încurajează șoferii să facă schimbarea. Sunt disponibile subvenții guvernamentale pentru a instala puncte de încărcare pentru mașini electrice la domiciliu.

Pentru a înțelege impactul real al mașinilor electrice asupra mediului, trebuie să ne uităm la fiecare etapă a ciclului de viață al vehiculului electric.

Impactul asupra mediului al producției de mașini electrice

Cea mai mare parte a impactului asupra mediului al unui vehicul electric vine din producția sa. Potrivit raportului Agenției Europene de Mediu (AEE), emisiile din fabricație pentru mașinile electrice sunt mult mai mari decât vehiculele pe bază de combustibil. Un alt studiu a constatat că emisiile din producția de vehicule electrice sunt cu aproximativ 60% mai mari decât producția de vehicule tradiționale.

O mare parte din aceasta se reduce la faptul că vehiculele electrice sunt încă o piață în curs de dezvoltare. O mare parte din aceasta are de-a face cu materialele utilizate în vehiculele electrice și cu faptul că acestea necesită mai multă energie pentru a produce. De exemplu, bateriile EV necesită materii prime precum litiu și cobalt, care trebuie extrase, ceea ce implică multă energie.

Pe lângă aprovizionarea cu materii prime, producția de baterii în sine este relativ complexă și necesită multă energie. În prezent, majoritatea bateriilor pentru vehicule electrice sunt fabricate în China, Japonia și Coreea de Sud, care folosesc predominant carbon pentru a crea electricitate pentru a conduce fabricile de producție.

Impactul asupra mediului al conducerii unei mașini electrice

Vehiculele electrice sunt adesea lăudate ca fiind cu emisii zero. Probabil le-ai auzit descrise ca atare, dar este esențial să înțelegi ce înseamnă termenul. Când o mașină electrică se află pe drum, aceasta nu contribuie direct la emisiile de gaze cu efect de seră din evacuare.

Dar, deși nu există emisii directe de la conducere, mașinile electrice au nevoie de încărcare regulată, care utilizează parțial energie din combustibili fosili. Drept urmare, acestea au avut un impact asupra industriei de producere a energiei electrice. Deci, în timp ce vehiculele electrice produc zero emisii de evacuare, ele nu sunt în totalitate lipsite de emisii.

Vestea bună este că mașinile electrice pot fi fără emisii. Pe măsură ce sectorul electricității devine mai curat și utilizează mai multe surse de energie regenerabilă, în cele din urmă încărcarea vehiculului tău electric va avea un cost de mediu mult mai mic. Cu zero emisii de evacuare, mediile locale se vor bucura de o calitate a aerului mai curată și mai bună.

Deci sunt mașinile electrice cu adevărat mai bune pentru mediu?

Da, mașinile electrice sunt cu siguranță mai bune pentru mediu. Nu produc emisii directe, ceea ce le face mult mai curate decât mașinile tradiționale pe benzină sau diesel. În plus, o parte din electricitatea lor este generată din surse regenerabile, cum ar fi energia solară și eoliană.

Dar există încă mult loc de îmbunătățire. Deoarece piața vehiculelor electrice este relativ nouă, infrastructura este încă în curs de dezvoltare și în prezent necesită destul de mult resurse. Dar pe măsură ce acest lucru se îmbunătățește și producătorii se concentrează pe reciclare, procesul va deveni mult mai eficient.

Prima inteligență artificială este aproape finalizată: ce știm despre ACEASTA, SI posibileLE pericole

Prima inteligență artificială este aproape finalizată: ce știm despre Gato, posibile pericole

DeepMind, o companie britanică deținută de Google, ar putea fi pe punctul de a obține inteligență artificială la nivel uman.

Nando de Freitas, cercetător la DeepMind și profesor de învățare automată la Universitatea Oxford, a spus că „jocul s-a încheiat” în ceea ce privește rezolvarea celor mai grele provocări din cursa pentru obținerea inteligenței generale artificiale (AGI).

AGI se referă la o mașină sau un program care are capacitatea de a înțelege sau de a învăța orice sarcină intelectuală pe care o poate face o ființă umană și să o facă fără pregătire.

Potrivit lui De Freitas, misiunea oamenilor de știință este acum extinderea programelor AI, cum ar fi cu mai multe date și putere de calcul, pentru a crea un AGI.

DeepMind a dezvăluit un nou „agent” AI numit Gato, care poate îndeplini 604 de sarcini diferite „într-o gamă largă de medii”.

Gato folosește o singură rețea neuronală – un sistem de calcul cu noduri interconectate care funcționează ca celulele nervoase din creierul uman.

Poate conversa prin chat, subtitra imagini, stivui blocuri cu un adevărat braț robot și se poate juca pe consola de jocuri video Atari din anii 1980, susține DeepMind.

Scepticism

Comentariile lui De Freitas au venit ca răspuns la un articol publicat pe The Next Web care spunea că generațiile actuale nu vor atinge niciodată AGI.

Cu toate acestea, el a recunoscut că omenirea este încă departe de a crea o inteligență artificială care să treacă testul Turing – un test al capacității unei mașini de a prezenta un comportament inteligent echivalent sau care nu poate fi distins de cel al unui om.

Gato a fost construit pentru a realiza o varietate de sute de sarcini, dar această abilitate poate compromite calitatea fiecărei sarcini, potrivit altor comentatori.

Într-un alt articol de opinie, editorialistul ZDNet Tiernan Ray a scris că agentul „de fapt nu este atât de bun în mai multe sarcini”.

„Pe de o parte, programul poate face mai bine decât un program dedicat de învățare automată la controlul unui braț robot Sawyer care stivuiește blocuri”, a spus Ray.

„Pe de altă parte, produce subtitrări pentru imagini care în multe cazuri sunt destul de slabe, iar abilitatea sa de a dialoga prin chat standard cu un interlocutor uman este la fel de mediocră, provocând uneori enunțuri contradictorii și fără sens”.

De exemplu, când era un chatbot, Gato a spus inițial în mod eronat că Marsilia este capitala Franței.

DeepMind detaliază pe subiectul Gato într-o nouă lucrare de cercetare, intitulată „Un agent generalist”, care a fost postată pe serverul de pretipărire Arxiv.

Autorii companiei au spus că un astfel de agent va prezenta o „îmbunătățire semnificativă a performanței” atunci când va fi extins.

Viitorul omenirii

AGI a fost deja identificat ca o amenințare viitoare care ar putea distruge umanitatea fie în mod deliberat, fie accidental.

Dr. Stuart Armstrong de la Institutul pentru Viitorul Umanității de la Universitatea Oxford a spus anterior că AGI va face oamenii redundanți și ne va șterge.

El crede că mașinile vor funcționa la viteze de neconceput pentru creierul uman și vor omite comunicarea cu oamenii pentru a prelua controlul asupra economiei și piețelor financiare, transporturilor, asistenței medicale și multe altele.

Dr. Armstrong a spus că o instrucțiune simplă către un AGI pentru a „preveni suferința umană” ar putea fi interpretată de un super computer drept „uciderea tuturor oamenilor”, deoarece limbajul uman este ușor de interpretat greșit.

Înainte de moartea sa, profesorul Stephen Hawking a declarat pentru BBC: „Dezvoltarea inteligenței artificiale complete ar putea semna sfârșitul rasei umane”.

Într-o lucrare din 2016, cercetătorii DeepMind au recunoscut necesitatea unui „buton roșu” pentru a împiedica o mașină să finalizeze „o secvență dăunătoare de acțiuni”.

DeepMind, care a fost fondată la Londra în 2010 înainte de a fi achiziționată de Google în 2014, este cunoscută pentru crearea unui program AI care l-a învins pe jucătorul profesionist de Go Lee Sedol, campionul mondial, într-un meci de cinci jocuri în 2016.

În 2020, firma a anunțat că a rezolvat o problemă veche de 50 de ani în biologie, cunoscută sub numele de „problema de pliere a proteinelor” – știind cum secvența de aminoacizi a unei proteine ​​dictează structura sa 3D.

DeepMind a susținut că a rezolvat problema cu o acuratețe de 92% prin antrenarea unei rețele neuronale cu 170.000 de secvențe de proteine ​​​​cunoscute și diferitele lor structuri.

Primul pacient care a primit o doză cu un virus experimental care ucide cancerul

Primul pacient care a primit o doză cu un virus experimental care ucide cancerul

Oamenii de știință i-au dat o doză de acest fel primului pacient săptămâna aceasta, într-un mic studiu clinic al unui tratament experimental pentru cancer. Tratamentul se bazează pe o nouă descoperire pentru a combate cancerul.

Tratamentul folosește un virus conceput pentru a ucide selectiv celulele canceroase, amplificând, în același timp, răspunsul imunitar al organismului la cancer. Speranța este că această terapie îi poate ajuta pe cei cu cancere tumorale avansate, în combinație cu alte medicamente existente.

Virusul CF33-hNIS, numit și Vaxinia, a fost creat inițial de cercetătorii de la Centrul Medical Național City of Hope din California. Acum este dezvoltat în comun cu compania Imogenee Limited.

Vaxinia este considerat un virus oncolitic, ceea ce înseamnă că preferă să țintească și să infecteze celulele tumorale. Oamenii de știință au sperat în utilizarea acestor tipuri de virusuri pentru a ucide direct celulele canceroase de mai bine de un secol, dar cu succes limitat până acum. În ultimii ani, unele echipe au decis să exploreze un plan de atac ușor diferit. Acest virus modificat genetic nu numai că infectează și dăunează celulelor canceroase, dar forțează și aceste celule să devină mai recunoscute de sistemul imunitar.

Cancerul ar putea fi vindecat prin această metodă nouă

Această strategie, speră cercetătorii, va permite apoi ca alte tratamente care, de asemenea, stimulează răspunsul nostru imunitar la celulele canceroase, să fie mai eficiente, în special împotriva tumorilor grave, greu de vizat. Aceste tratamente sunt cunoscute în mod colectiv ca imunoterapie. În experimentele timpurii pe animale și de laborator, s-a demonstrat că virusul reduce dimensiunea tumorilor cancerului de colon, plămâni, sân, ovarian și pancreatic.

„Acum este momentul să sporim și mai mult puterea imunoterapiei și credem că CF33-hNIS are potențialul de a îmbunătăți rezultatele pacienților noștri în lupta lor cu cancerul”, a spus investigatorul principal al studiului Daneng Li, profesor asistent la Departamentul City of Hope of Medical Oncology & Therapeutics Research, într-un comunicat.

Formula Vaxinia va fi testată într-un studiu de fază I pe o sută de pacienți cu cancer cu tumori metastatice sau avansate care au încercat cel puțin alte două tratamente. Grupurile vor primi fie Vaxinia, fie în combinație cu pembrolizumab, un medicament de imunoterapie.

Studiile de fază I sunt menite în mod explicit să testeze siguranța și doza optimă a unui tratament experimental, nu să demonstreze definitiv că un tratament funcționează.

Dar cercetătorii vor urmări dacă pacienții par să răspundă la Vaxinia, dacă cancerele lor progresează și rata de supraviețuire în următorii câțiva ani – date care vor face sau rupe orice plan pentru cercetări clinice ulterioare. Procesul este așteptat să fie finalizat până la începutul anului 2025.

Vouchere sociale 2022 – lista românilor care nu primesc noile tichete de masă

Vouchere sociale 2022 - lista românilor care nu primesc noile tichete de masă

Voucherele sociale au fost legiferate de autorități, prin ordonanță de urgență, anul acesta și urmează să fie primite de anumite categorii sociale defavorizate.

Cu toate astea, ca să primești tichetele, trebuie să îndeplinești anumite condiții de eligibilitate.

În primul rând, trebuie să știi că acestea vor putea fi consumate pe alimente și mese calde exclusiv, conform OUG 63/2022, și vor avea valoarea de 250 de lei, fiind acordate la două luni. Împărțirea acestor vouchere sociale către populație se va face începând cu luna iunie și se va finaliza în ultima luna a anului 2022.

Cine va primi vouchere sociale, în 2022, și cine va fi exceptat de la regulă

Aceste vouchere sociale sunt destinate, în primul rând, persoanelor aflate la limita sărăciei, după cum urmează:

  • pensionarii și persoanele, indiferent dacă sunt copii sau adulți, cu handicap (grav, accentuat sau mediu) cu venituri mai mici sau egale cu 1.500 de lei;
  • familiile cu cel puțin doi copii în întreținere care au, pe membru de familie, venituri nete mai mici sau egale cu 600 de lei;
  • familiile monoparentale care au venituri nete mai mici sau egale cu 600 de lei;
  • familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social în condițiile Legii nr. 416/2001;
  • persoanele fără adăpost.

În ciuda regulilor care par destul de clare, există, totuși, și anumite excepții. Spre exemplu, conform OUG 63/2022, „sunt exceptate de la acordarea sprijinului material persoanele care la data acordării sprijinului nu au domiciliul în România sau care nu fac dovada că locuiesc în România, potrivit legii, precum și persoanele care execută pedepse privative de libertate ori beneficiază de servicii sociale în regim rezidențial, publice sau private”.

Așadar, iată lista celor care nu vor a primi voucherul:

  • cei ce nu fac dovada că locuiesc în România;
  • cei care sunt privați de libertate, în urma comiterii unor fapte ilegale (se află în închisoare);
  • cei care beneficiază de servicii publice sau private.

În paralel, anumite familii, spre exemplu, ar putea să primească mai multe vouchere sociale, în funcție de situație și de încadrarea beneficiarului în prima listă.

În perioada următoare, autoritățile vor face muncă de reasearch, astfel încât să stabilească cine trebuie și cine nu trebuie să primească un astfel de tichet social.

Voucherele sociale vor fi primite prin poștă, direct acasă.

6 lucruri de luat în calcul atunci când cumperi un smartphone cu Android pentru gaming

6 lucruri de luat în calcul atunci când cumperi un smartphone cu Android pentru gaming

Foto: Profimedia Images

Smartphone-urile high-end cu Android de astăzi pot fi folosite pentru a rula chiar și cele mai pretențioase jocuri video mobile, dar sunt unele telefoane mai potrivite decât altele pentru această activitate.

Aici nu ne referim la modelele speciale pentru gaming lansate de companii precum ASUS (ROG Phone), Lenovo (Legion) sau Xiaomi (Black Shark). Sunt oameni care doresc să se joace pe telefoane în cele mai bune condiții, dar nu vor ca acestea să arate ca niște „nave spațiale”.

Iată care sunt lucrurile de care un utilizator trebuie să țină cont atunci când vrea să cumpere un smartphone, cu sistem de operare Android, potrivit pentru gaming:

1. Procesorul. Dacă dispozitivul avut în vedere are un chipset de ultimă generație, precum unul din seria Snapdragon 8 sau MediaTek Dimensity 9000, atunci e clar că nu vor fi probleme la acest capitol. Sunt însă și procesoare mid-range, precum cele din seriile Snapdragon 7 sau Dimensity 700, care se descurcă decent în jocuri.

Este important ca mărimea tranzistorilor să fie cât mai mică. Un procesor cu proces de fabricație pe 5 nanometri (nm) va avea performanțe mai bune și un consum mai redus de energie decât unul pe 7 nm.

2. Sistemul de răcire. Multe smartphone-uri cu chipset-uri puternice se supraîncălzesc în aplicații și jocuri complexe deoarece producătorii nu au inclus în ele sisteme de răcire potrivite. Ar fi bine, înainte să faci achiziția, să vezi ce spun pe internet persoanele care deja au smartphone-ul pe care tu îl dorești. Se încălzește sau nu? O companie care nu produce telefoane dedicate de gaming, dar care oferă sisteme de răcire avansate pe smartphone-urile sale este Samsung. Alte exemple de mărci care acordă atenție acestui detaliu sunt OnePlus și Poco.

Android
Samsung include sisteme de răcire avansate pe unele dintre telefoanele sale. (Foto: iFixit)

3. Display-ul. Pentru a te bucura din plin de un joc video ai nevoie de un display performant, care poate să redea detaliile și culorile incluse în titlu de dezvoltatorii acestuia. Este preferabil să alegi un ecran OLED, deoarece are un consum mai redus de energie și îți va permite sesiuni mai lungi de gaming fără a conecta telefonul la priză. O rezoluție Full HD (1.080p) este suficientă pe ecranele relativ mici ale telefoanelor. Display-ul ar trebui să aibă o rată de împrospătare cât mai mare pentru ca imaginile afișate pe ecran să fie fluide: 90Hz sau 120Hz sunt valori foarte bune.

4. Memorie RAM și capacitate de stocare internă. Pentru memoria internă este recomandată o valoare minimă de 128 GB. Jocurile complexe au dimensiuni mari (unele peste 2,4 GB) și primesc actualizări frecvent. În ceea ce privește memoria RAM, 8 GB este minimul recomandat astăzi pentru gaming. Din fericire sunt inclusiv multe telefoane mid-range pe piață care au 8 GB memorie RAM.

5. Software dedicat pentru gaming. Multe smartphone-uri moderne vin cu software dedicat preinstalat pentru gaming. Exemple sunt cele de la Oppo (Game Assistant), ASUS (nu mă refer la seria ROG, ci Game Genie de pe seriile ZenFone) sau Samsung (Game Launcher).

Aceste aplicații pot spori performanțele în gaming și elimina sau reduce elementele, precum notificările sau vibrațiile, care i-ar putea distrage atenția jucătorului.

Mai mult, unii asistenți software afișează temperatura dispozitivului, permit înregistrarea video a activității din joc sau realizarea de capturi de ecran.

6. Baterie și viteză de încărcare. Dacă te joci mult pe telefon ai nevoie de un model cu baterie mare. Dacă bateria are capacitate mare, atunci ai nevoie ca telefonul să beneficieze de tehnologie pentru încărcare rapidă. Pentru gaming, caută un telefon cu acumulator de minim 4.500 mAh și cu încărcare la putere de cel puțin 18 W.

Surse: MUO, Tech Advisor

Când apar versiunile next-gen ale jocului Hellpoint

Când apar versiunile next-gen ale jocului Hellpoint

Foto: Cradle Games

Publisher-ul tinyBuild și studioul Cradle Games au anunțat că versiunile next-gen pentru PlayStation 5 și Xbox Series X|S ale jocului Hellpoint vor fi disponibile începând cu 12 iulie 2022. În aceeași zi va fi lansat și expansion-ul The Blue Sun.

Conform descrierii oficiale publicate de producători, noile ediții pentru PS5 și Xbox Series X vor fi singurele, în afara celei de PC (rulată pe o configurație de top), capabile să ofere rezoluție 4K și un framerate fluent de 60 de cadre pe secundă. Timpii de încărcare vor fi, de asemenea, mult diminuați.

Pe lângă update-ul next-gen, va fi lansat și primul expansion pentru Hellpoint – Blue Sun, anunțat încă din vara anului trecut. În această nouă aventură, veți putea explora locații noi, nemaivăzute, de pe stația spațiala Irid Novo, în încercarea de a afla adevărata cauză a cataclismului Merge.

Hellpoint este deja disponibil în ediții pentru Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One, PC (prin Steam, Epic Games Store și GOG) și Google Stadia. Posesorii edițiilor pentru PlayStation 4 și Xbox One vor primi, în mod gratuit, update-urile next-gen pentru PlayStation 5, respectiv Xbox Series X|S.

Sursa: VGChartz

Ubisoft anunță data de lansare pentru Roller Champions. Când îl vom putea juca

Ubisoft a anunțat ca jocul free-to-play Roller Champions va fi disponibil începând cu 25 mai 2022, cu funcționalitate cross-play, pe următoarele platforme: Xbox One, PlayStation 4, Xbox Series X|S, PlayStation 5 (prin backwards compatibility) și PC (prin Ubisoft Connect).

Jocul va fi lansat la o dată ulterioara și pentru Nintendo Switch și Google Stadia.

În Roller Champions, jucătorii se întrec în cadrul a doua echipe de câte trei membri fiecare: prima echipă care adună cinci puncte câștigă. Lucrurile vor fi însă mai complicate de atât: va conta cine realizează mai multe ture în jurul arenei și cine menține posesia balonului. Veți putea patina pe pereții arenei, veți putea folosi trucuri și lucra împreună cu coechipierii pentru a obține victoria.

Câștigând meciuri, veți urca în leaderboards și veți debloca accesul la arene renumite și ligi mai avansate, până în vârful reprezentat de Elite Champions’ League. Pe parcursul acestei ascensiuni, jucătorii vor avea ocazia de a câștiga fani, de a descoperi hărți noi, de a lua parte la moduri de joc disponibile pentru perioade limitate etc.

Roller Champions
Foto: Ubisoft

De asemenea, vă veți putea personaliza în detaliu campionul după cum doriți. În acest sens, pe lângă numeroasele item-uri deblocabile via gameplay, va exista și o serie de item-uri cosmetice exclusive, ce vor putea fi obținute doar prin intermediul Roller Pass-ului aferent fiecărui sezon al jocului.

Roller Champions va beneficia de un sistem de matchmaking cross-platform, dar și de progresie comună, atașată contului Ubisoft, pe toate platformele. Jucătorii vor avea la dispoziție și skatepark-ul, un spațiu social în care veți putea cunoaște alți participanți la joc și vă veți putea antrena împreună.

Roller Champions va fi lansat în mod gratuit, în regim free-to-play, pe 25 mai 2022, pentru Xbox One, PlayStation 4, Xbox Series X|S, PlayStation 5 (prin backwards compatibility) și PC (prin Ubisoft Connect).

Sursa: Ubisoft

WRC Generations promite să fie „cel mai complet joc cu raliuri”. Când se lansează

WRC Generations promite să fie „cel mai complet joc cu raliuri”. Când se lansează

Foto: Nacon

După amânarea jocului Test Drive Unlimited: Solar Crown, Nacon și studioul KT Racing vin și cu vești bune pentru iubitorii de simulatoare auto: un nou titlu dedicat fanilor raliului, numit WRC Generations (jocul oficial al FIA World Rally Championship) va fi lansat în toamna acestui an.

WRC Generations este rezultatul a nu mai puțin de șapte ani de colaborări cu piloți celebri, jocul fiind îmbunătățit și adăugit pe baza sugestiilor venite din partea comunității. Spre exemplu, precum în competiția reală WRC, au fost adăugate în joc noile mașini hybrid: combinația dintre motoarele cu combustie și cele electrice le va oferi jucătorilor o noua experiență de șofat, atât în ceea ce privește fizica acestor noi mașini, cât și porțiunii audio complet refăcute.

WRC Generations
Foto: Nacon

După cum lasă de înțeles și subtitlul “Generations”, din joc nu vor lipsi nici modelele anterioare de mașini, și mai realist redate decât în trecut. Mai exact, în WRC Generations vom regăsi nu mai puțin de 37 de mașini legendare, fiecare reprodusă în mod autentic.

De asemenea, pe lângă cele 13 etape de raliu aferente sezonului 2022, jocul include si alte nouă locații, oferind un total de 22 de întreceri în țări diferite, cu 165 de stagii, un veritabil record pentru un titlu de acest gen. Dintre acestea se remarcă noul traseu din Suedia, singurul din calendar complet acoperit de zăpadă.

Nu vor lipsi modurile de joc îndrăgite de comunitate, cum ar fi modul Carieră sau League Mode, precum și posibilitatea de a te alătura oricărei echipe sau de a-ți crea propriul team WRC. Va fi inclus și editorul de livery-uri, pentru ca jucătorii să-și poată crea propriile paintjob-uri și, mai apoi, să le partajeze online cu prietenii.

În privința opțiunilor multiplayer, nu vor lipsi cursele split-screen sau online, precum și experiența autentică, alături de un prieten, din modul Co-driver.

WRC Generations va fi lansat pe 13 octombrie 2022, în versiuni pentru PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S, și mai târziu pe PC și Nintendo Switch.

Sursa: Nacon